دیپلماسی❜ دینی / دوره پودمانی مسیحیت ویژه اساتید و طلاب غیرایرانی مدرسه علمیه نرجس مشهد برگزار شد

  • بازدید: ۳۰۶

دوره پودمانی مسیحیت ویژه اساتید و طلاب غیرایرانی مدرسه علمیه نرجس (س) با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه به مدت 5 روز در این مدرسه علمیه برگزار شد. به گزارش خبرگزاری رسا، در این دروه پودمانی که با همکاری این مدرسه علمیه و معاونت پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد برگزار شد، دکتر عبدخدایی از اساتید حوزه و دانشگاه و دکتر معتمدی از اعضای هیئت علمی گروه ادیان و عرفان دانشگاه فردوسی مشهد به ایراد سخن پیرامون مسیحیت پرداختند....

دکتر عبدخدایی در خصوص دو کتاب تورات و انجیل و صحت این دو کتاب از حیث سندی گفت: تورات فعلی نمی تواند متعلق به حضرت موسی(ع) باشد و اصالت ندارد و خود مسیحیان نیز معتقد هستند این تورات نمی تواند مستند به حضرت موسی(ع) باشد.


وی در بحث سندی کتاب انجیل نیز گفت: چه در زمان حضرت مسیح(ع) و چه بعد از ایشان، وضعیت به گونه ای بود که دهها انجیل در دست مردم بود.


دکتر عبدخدایی در ادامه افزود: تورات و انجیل مورد تایید قرآن همان چیزی است که به حضرت موسی(ع) و حضرت مسیح(ع) نازل شده است.


وی بیان داشت: البته در عین حال که از نظر سندی تورات و انجیل فعلی را کاملا مخدوش می دانیم اما احتمال دارد که بین مطالب آن سخنانی از حضرت موسی و مسیح(ع) نیز وجود داشته باشد.


این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: روش تبلیغی مسیحیت فعلی نیز گزیده گویی و برداشت گزینشی است و از انجیل مطالب خوب اخلاقی را انتخاب نموده و به دست توده مردم می دهند.


عبدخدایی افزود: دو کتاب تورات و انجیل از نظر محتوا هم کاملا مخدوش می باشند به طوری که از محتوای انجیل، یوحنا معلوم می شود که تحت تأثیر مکاتب الحادی مردم یونان قرار داشته است ،در حالی که محتوای الهی باید مبرا از هر عیب و نقصی باشد.


دکتر معتمدی نیز در این دوره پودمانی در سخنانی بیان داشت: مسئله تغییر دین فرآیندی است که عوامل متعددی مانند: عوامل جامع شناختی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در مسلمان شدن یک غیر مسلمان مؤثر است اما در این میان نباید از نقش متون دینی نیز غافل بود.


دکتر معتمدی در ادامه افزود: بسیاری از سخنان حضرت عیسی(ع) در اناجیل با استفاده از تمثیل بیان شده است و با وجودی که این امر به زیبایی کلام حضرت عیسی(ع)کمک کرده است اما باعث ابهام در سخنان او نیز شده است، زیرا تمثیل هر چند باعث نزدیکی ذهن مخاطب به مفهوم می شود اما از سوی دیگر مخاطب را از مفهوم اصلی دور می کند.


وی در پایان گفت: متن قرآن از لحاظ گوناگونی و از حیث سند حجیت لازم را دارد اما متن انجیل دچار تحریف شده است.


این استاد دانشگاه بیان داشت: نگاه مسلمانان به دین و کتاب آسمانی (قرآن) نیز با نگاه مسیحیان به شریعت و کتاب شان متفاوت است و ارزشی که مسلمانان برای قرآن قائل می‌شوند بین مسیحیان در مورد کتاب آسمانی‌شان وجود ندارد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7380


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها