دیپلماسی❜ رسانه ای/ همکاری‌های شبکه صدا و سیمای خراسان رضوی با رسانه‌های جمعی تاجیکستان

  • بازدید: ۳۷۵

باقر پیشنمازی در دیدار با تعدادی از اصحاب رسانه‌های تاجیکستان اظهار داشت: رادیو تاجیکی برون مرزی مرکز خراسان رضوی، تحکیم مودت و دوستی بین دو کشور ایران و تاجیکستان را در دستور کار خود دارد. وی افزود: در بازدید از رادیو و تلویزیون و نشست با فرهیختگان و دانشجویان روزنامه‌نگاری تاجیکستان، توجه به زبان فارسی به عنوان عامل مشترک پیوند دو ملت و نیز توجه به موسیقی محلی ایرانی و حضور هنرمندان ایرانی در تاجیکستان برای برگزاری کنسرت و ارائه محصولات صوتی و تصویری به عنوان مولفه‌های همکاری بین دو کشور مطرح شد. مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی با مغتنم شمردن نقطه نظرات مردم و مسئولان تاجیکستان از برنامه‌های رادیو تاجیکی برون مرزی مرکز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم تاجیک باید با سفر به ایران ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ریشه‌ای و بسیار عمیق ادبی و دینی مردم ایران را بشناسند تا با گسترش این ارتباطات، زمینه‌های تحکیم و تعمیق پیوند این دو ملت فراهم شود...

پیشنمازی همچنین برای توسعه همکاری‌های متقابل رسانه‌ای در راستای تقویت زبان نوشتاری فارسی و تبادل مسائل فرهنگی، ادبی و اشاعه موسیقی فارسی اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این مراسم محمد آصفی، معاون برون مرزی مرکز خراسان رضوی با تاکید برلزوم تعاملات بیشتر ایران و تاجیکستان در قالب پروتکل‌ها و تفاهمنامه‌ها افزود: امیدوارم با راه‌اندازی سایت رادیو تاجیکی و کمک به سامانه اینترنتی زبان فارسی در تاجیکستان، زمینه‌های همکاری‌های متقابل بیش از پیش فراهم شود.

در این نشست، اصحاب رسانه و خبرنگاران تاجیکستان بر تهیه برنامه‌های مشترک، همکاری‌های بیشتر رسانه‌ای، تلاش برای آشنایی مردم دو کشور از پیوندهای عمیق تاریخی ادبی و دینی یکدیگر، توسعه همکاری‌های مختلف در زمینه‌های فنی، موسیقی و ... تاکید کردند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7341


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها