دیپلماسی❜ حمل و نقل/ حذف فرودگاه بین المللی مشهد از فهرست پروازهای جام جهانی فوتبال قطر! چرا تبعیض، چرا سکوت؟

  • بازدید: ۷۶۶
حمل و نقل/ حذف فرودگاه بین المللی مشهد از فهرست پروازهای جام جهانی فوتبال قطر! چرا تبعیض، چرا سکوت؟
گلایه های فرهیخت
یادداشت فرهیخت: چرا حذف، چرا تبعیض؟ عنوان گلایه ای است دردمندانه بر «تابلواعلانات فرهیخت» از سوی دغدغه مندان تعالی رویکرد بین المللی مشهد و دلسوزان توسعه ی روابط خارجی کلان شهر امام مهربانی ها خطاب به مسئولان شهر و استان خصوصاً استاندار خراسان رضوی مبنی بر چرایی حذف اسم فرودگاه بین المللی مشهد از فهرست سهمیه ی پروازهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و این که چرا در برابر این ظلم و تبعیض آشکار پایتخت نشینان بویژه «رستم قاسمی» وزیر راه، مسکن و شهرسازی به جای اعتراض و مطالبه ی حق و حقوق شهروندان و زائران بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان (از نظر وسعت)، تاکنون سکوت اختیار کرده اند؟!
و این که چرا از وزیری که نام فرودگاه بین المللی شهر امام رضا(علیه السلام) را علی رغم اعلام قبلی، حذف و نام فرودگاه زادگاه خود «لامرد» را آن هم با ۲۰ پرواز جایگزین می کند، هیچ مطالبه و گلایه ای نمی کنند؟! آیا این مصداق بارز تبعیض آشکار و پارتی بازی نیست؟!
و اگر مسئولان شهر و استان در برابر حقوق حقه ی شهروندان سرزمین خورشید هشتم، این بار هم ساکت و منعفل باقی بمانند، آیا امیدی هست که علاوه بر افزایش شور و نشاط و سرزندگی جوانان این خطه ی پهناور، اعتماد مردم و نخبگان این عظیم ترین و ارزشمندترین و مهمترین «سرمایه ی اجتماعی» کشور جلب گردد؟! 
از آنجایی که این متن بر روی صفحه ی تابلواعلانات وبگاه اندیشکده، مدت کوتاهی باقی می ماند و سپس جای خود را به مطالبه ی مهم دیگری می دهد، از این رو، در این صفحه هم متن خلاصه و هم مطول آن درج می شود تا علاوه بر ثبت در «دانشنامه ی فرهیخت»، فضایی برای درج نظرات و دیدگاه های مخاطبان اندیشکده نیز فراهم آید: 
دیپلماسی حمل و نقل/ حذف فرودگاه بین المللی مشهد از فهرست پروازهای جام جهانی فوتبال قطر ... چرا تبعیض، چرا سکوت؟
آقایان استاندار، شهردار، مدیران کل فرودگاه و ورزش استان و... سکوت در برابر ظلم، تبعیض و پارتی بازی آشکار پایتخت نشینان در حذف سهمیه ی فرودگاه بین المللی مشهد، این دومین کلان شهر ایران با ۶ میلیون جمعیت مجاور و زائر از یکصد کشور دنیا، جهان شهری که فرودگاهش سودده ترین، پر پروازترین پس از پایتخت است و مقصد اول توریست های فرهنگی خارجی ایران؛ زیباترین و مدرن ترین استادیوم فوتبال کشور را دارد؛ دارای دومین گردش مالی ایران است و صدها مزیت منحصر به فرد دیگر، چه معنایی دارد؟ 
نرمش قهرمانانه اش بنامیم یا کرنش منغعلانه؟ 
بویژه زمانی که جایگزینش فرودگاه لامردی است که فقط ۳۰ هزار نفر جمعیت!!! دارد، آن هم با اختصاص ۲۰ پرواز !!! این یعنی چه؟ چرا اعتراض نمی کنید؟
باور کنید رونق دیپلماسی ورزشی شهر و تعالی شور و نشاط جوانان این خطه ی ورزش دوست و قهرمان پرور، اکنون به همت و غیرت شما بسته است!
برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، اینجا را کلیک فرمایید.
برای مشاهده ی پوستر بکگراند این نوشتار، اینجا را کلیک فرمایید.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4926


Share
  • خبر خوش و تبریک، بالاخره اعتراضات مردمی جواب داد و فرودگاه بین‌المللی مشهد دوباره به لیست پروازهای جام جهانی فوتبال قطر اضافه شد. هرچند دقیقه نود بود ولی همین که رستم دستان پارتی باز فهمید مشهد حذف شدنی نیست همه را خوشحال کرد. آقای... شهر امام رضا(ع) حذف شدنی نیست خصوصاً اگر جایگزینش لامرد باشد یاحق
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها