دیپلماسی دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۱ مهر ۱۴۰۱، برپایی نخستین همایش بین المللی فقه و تربیت در مشهد

  • بازدید: ۵۰
دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۱ مهر ۱۴۰۱، برپایی نخستین همایش بین المللی فقه و تربیت در مشهد
جامعه المصطفی مشهد

به همت مدرسه عالی فقه و قرآن خواهران نمایندگی المصطفی(ص)در خراسان همایش بین المللی فقه و تربیت ۲۱ مهرماه سال ۱۴۰۱ درمشهد برگزار می‌گردد.

تاریخ های مهم:

برگزاری همایش:  ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱

Conference time: ۱۳ – Oct -۲۰۲۲

مهلت ارسال چکیده: ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱

Last Date For Abstract Submission: ۲۱ – Jul -۲۰۲۲

مهلت ارسال متن کامل مقاله: ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱

Last Date for Full paper Submission: ۲۱ – Aug - ۲۰۲۲

اطلاعات ارتباطی:

نشانی دبیرخانه: مشهد - خیابان مصلی - مصلی 11 ساختمان جامعة الحسین - طبقه دوم

شماره های تماس:  

۰۵۱۳۳۶۹۴۱۱۲  داخلی ۱۱۹ -  ۰۵۱۳۲۲۱۱۸۲۱ داخلی ۶۰۳

محورهای همایش:

پیشینه و سیر تحول مطالعات فقه و تربیت

تاریخچه و سیر تحول

مأخذ شناسی مطالعات فقه و تربیت

آسیب شناسی مطالعات فقه و تربیت

جریان شناسی مطالعات فقه و تربیت

مطالعات آینده پژوهی در حوزه فقه وتربیت

ظرفیت های تربیتی فقه

نقش فقه در مبانی و اصول تربیت

نفش فقه در اهداف تربیت

نقش فقه در مراحل تربیت

نقش فقه در روش های تربیت

نقش فقه در عوامل و موانع تربیت

تعامل فقه و تربیت

تعامل فقه و تربیت اخلاقی

تعامل فقه و تربیت اعتقادی

تعامل فقه و تربیت سیاسی

تعامل فقه و تربیت اجتماعی

تعامل فقه و تربیت خانوادگی

تعامل فقه و تربیت اقتصادی

تعامل فقه و تربیت عقلانی

تعامل فقه و تربیت عاطفی

تعامل فقه و تربیت جنسی

جسمانی (تغذیه، بهداشت، ورزش)

تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقهی

حجاب و پوشش

امر به معروف و نهی از منکر

حکومت و ولابت فقیه

خمس و زکات

ازدواج و طلاق

تجارت

تغذیه

برای مشاهده وبگاه تخصصی همایش، اینحا را کلیک فرمایید.

برای مشاهده پوستر همایش (در ابعاد اصلی) اینجا را کلیک فرمایید.

شرح همایش:

به گزارش نمایندگی المصطفی(ص)در خراسان در این رابطه دکتر نسرین هژبری دبیر علمی همایش بین المللی فقه و تربیت پیرامون ضرورت برگزاری این همایش اظهار داشت: در دنیای پیچیده امروز، بشر برای حل مشکلات پیش رو، نیازمند دیدگاه های جامع است. تکنولوژی و پیچیدگی مسائل سبب شده است که موضوعات یک رشته به تنهایی پاسخگوی نیازها و مسائل آن رشته نباشد و تصمیم گیری و کسب نتایج مناسب را با مشکل مواجه سازد.

وی افزود: در این میان، فقط مطالعات بین رشته ای است که موجب می شود محیط پیرامون افراد، به خصوص محیط حوزوی ودانشگاهی و مطالعات علماء ومتخصصان انسجامی خاص پیدا کند و باعث پویایی علم و در نتیجه، رشد و اصلاح آن شود. واقعیت این است که پیشرفت در هر رشته علاوه بر تحقیقات دانشمندان ومتخصصان رشته خود ، به میزان بسیاری به دیدگاه دیگر دانشمندان به خصوص رشته های نزدیک به هم نیازمند است.

رئیس مدرسه عالی فقه و قرآن خواهران نمایندگی المصطفی(ص)در خراسان ادامه داد: ترکیب رشته ها برای اتخاذ تصمیم بهینه و حل مسائل و مشکلات پیچیده و چند وجهی، ضرورت توسعه در علوم است.از آنجا که رشته فقه گستره زیادی داشته و علاقمندان و متخصصان کثیری در سراسر جهان دارد میتوان از دیدگاه آنان جهت رشد علم بهره برد.

وی اضافه کرد: فقه و تربیت دو عرصه مهمى هستند که نقش برجسته اى در زندگى فرد مسلمان ایفا مى نمایند. تربیت را اجمالا می توان چنین تعریف کرد: «فرایند اثرگذاری و اثرپذیری که میان مربی و متربی، به منظور ایجاد صفتی یا تغییر و اصلاح در شخصیت متربی برقرار می شود.» در این فرایند دو سویه، مربی اثرگذار است و متربی اثرپذیر; گرچه متربی هم می تواند اثرگذار باشد، اما بیشتر اثرپذیری وی در این روند ملحوظ است.

دبیر علمی همایش بین‌المللی فقه و تربیت اضافه کرد: مقصود از تربیت در اینجا، «تربیت به مثابه واقعیت» است، نه علوم تربیتی و دانش تربیت، و منظور «اصطلاح عام تربیت» است که شامل تعلیم هم می شود.

وی عنوان کرد: تربیت و پرورش همه جانبه انسان از نیازهاى اساسى وى است و انسان در پرتو تربیت صحیح به کمال مطلوب خویش نایل مى آید. از سوى دیگر، شریعت و بعد عملى آن یعنى فقه جایگاه ویژه اى در زندگى انسان دارد و مجموعه اى از بایدها و نبایدها، زندگى او را احاطه کرده است. این دو عرصه با پیشرفت زندگى بشر و تحولات فرهنگى و اجتماعى، شکل جدیدى به خود گرفته و رسالتى نوین پیدا کرده است. چرا که از سویى، نهاد تعلیم و تربیت به یکى از نهادهاى بنیادین در زندگى انسان تبدیل شده و زمینه ساز موفقیت انسان در سایر ابعاد گشته و از سوى دیگر، فقه از ایفاى نقش در محدوده زندگى فردى انسان فراتر رفته و رسالتى نوین یافته و مى بایست پاسخ گوى نیازهاى شرعى انسان در همه ابعاد فردى و اجتماعى باشد.

دکتر هژبری متذکر شد: آن چه در این میان مهم مى نماید بررسى زمینه هاى ارتباط و تعامل این دو عرصه مهم در زندگى فرد مسلمان در یک جامعه اسلامى است. چرا که فقه به عنوان دانشى که ماهیت دینى واسلامى دارد با تربیت به عنوان فرایندى که مى تواند اسلامى باشد، داراى تأثیر وتأثّراتى هستند که آثار و نتایج آن ها در جهت دهى نظام تعلیم و تربیت جامعه اسلامى آشکار مى گردد، زیرا از سویی، تربیت با اصول و شیوه هایى که دارد ضمن ارائه موضوعات جدید در عرصه اجتهاد و فقاهت، مى تواند به فرایند پاى بند شدن افراد جامعه اسلامى به فقه و احکام فقهى، کمک شایان توجهى نماید و از سویى دیگر، نقش فقه در تربیت مى تواند به فرایند اسلامى سازى تربیت کمک نموده و بخشى از محتواى تربیت اسلامى را پوشش دهد.

وی افزود: بنابراین، هر عملی که از مربی یا متربی در مقام تربیت، به معنای عام آن، اعم از تعلیم و تربیت صادر شود و به نحوی اختیاری باشد، شریعت و فقه باید برای آن حکمی از احکام خمسه را تعیین کند و اینجاست که «فقه تربیتی» معنا پیدا می کند .فقه تربیتی از علوم مورد نیاز جهان معاصر است .

براین اساس طراحی و تربیت اسلامی و سامان‌دهی نظام تربیتی اسلام، از دغدغه‌های دیرین دلسوزان و متخصصان متعهد در حوزه تربیت بوده و هست. برای دستیابی به چنین نظامی، همان‌گونه که گردآوری توصیف‌های اسلام درباره تربیت ضرورت دارد، گردآوری و استخراج تجویزهای اسلام نیز مهم به شمار می‌رود.

دبیر علمی همایش بین‌المللی فقه و تربیت اظهار داشت: تجویزهای اسلام در دانش فقه تجلی می‌یابد و دانش فقه درصدد است تا برای همه رفتارهای اختیاری انسان‌های مکلف، «بایدها» و «نبایدهایی» تعیین کند و به‌این‌ترتیب، برنامه‌ای از تکالیف را ترسیم کند.

وی ادامه داد: از دیدگاه فقه اسلامی، رفتارهای آموزشی و تربیتی نیز مانند همه رفتارهای اختیاری مکلفان، دارای حکمی شرعی است. فقه تربیتی باهدف تعیین احکام شرعی رفتارهای اختیاری مکلفان در عرصه تربیت، در تلاش است تا با استفاده از روش‌شناسی اجتهادی و استنباطی، به این هدف دست یابد و علاوه بر گردآوری گزاره‌های مرتبط با حوزه تربیت، در ابواب مختلف فقه موجود، با نگاهی تخصصی، مسائل و پرسش‌های نوین تربیتی را ازنظر شرعی بررسی کند.از طرفی می توان تحلیل های تربیتی از احکام فقهی ارایه داد وعلاوه بر توسعه قلمرو فقه ازروش های تربیتی در آموزش احکام فقهی وبکاربستن آن یاری جست .

دکتر هژبری اضافه کرد: لذا برای رسیدن به این مهم برگزاری همایش بین المللی بین رشته ای فقه و تربیت ضرورت یافته واهداف وآثار ذیل را بدنبال خواهد داشت.

وی همچنین در رابطه با اهداف برگزاری این همایش گفت: ایجاد بستر مناسب برای مطالعات میان رشته ای با تاکید بر منابع ومبانی مشترک، آشنایی با موضوعات ومسائل جدید در حوزه فقه وتربیت، آشنایی با آثار ودیدگاههای بدیع فقه تربیت، تحلیل و تبیین دیدگاههای بدیع فقهی، مقایسه تطبیقی وتحلیلی میان فقه و تربیت، تبیین وتنقیح ظرفیت های تربیتی فقه، آ شنایی با تعامل فقه وتربیت درساحت های مختلف (اعتقادی ، اخلاقی ،اقتصادی ،جسمانی و...)، پویایی وظرفیت علم فقه در پاسخگویی به مسائل تربیتی، تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقهی، تبیین مطالعات آینده پژوهی در حوزه فقه وتربیت، توانمند سازی طلاب در معرفی پویایی فقه شیعه، جایگاه تعامل فقه وتربیت جهت حل مسائل ونیازهای منطقه ای و بین المللی، تربیت طلاب توانمند جهت حضور در مشاغل کلیدی و موسسات آموزش عالی در جوامع هدف و آسیب شناسی مطالعات فقه و تربیت از جمله اهداف برگزاری این همایش هستند. 

رئیس مدرسه عالی فقه و قرآن خواهران نمایندگی المصطفی(ص)در خراسان پیرامون محورهای اصلی این همایش عنوان کرد: این همایش در چهار محور اصلی پیشینه و سیر تحول مطالعات فقه و تربیت، ظرفیت های تربیتی فقه، تعامل فقه و تربیت و تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقهی برگزار می‌گردد.

وی در توضیح زیرشاخه‌های محور پیشینه و سیر تحول مطالعات فقه و تربیت تصریح کرد: تاریخچه و سیر تحول، مأخذ شناسی مطالعات فقه و تربیت، اهداف وضرورت پرداختن به مطالعات فقه وتربیت، آسیب شناسی مطالعات فقه و تربیت، جریان شناسی مطالعات فقه و تربیت، مطالعات آینده پژوهی در حوزه فقه وتربیت، تخصیص‌های مربوط به این محور را تشکیل می‌دهند.

وی پیرامون رئوس عناوین محور ظرفیت های تربیتی فقه گفت: نقش فقه در مبانی و اصول تربیت، نفش فقه در اهداف تربیت، نقش فقه در مراحل تربیت، نقش فقه در روش های تربیت و نقش فقه در عوامل و موانع تربیت رئوس عناوین محور ظرفیت های تربیتی فقه هستند.

دکتر هژبری در رابطه با سرفصل‌های مربوط به محور اصلی عنوان تعامل فقه و تربیت اظهار داشت: تعامل فقه و تربیت اخلاقی، تعامل فقه و تربیت اعتقادی، تعامل فقه و تربیت سیاسی، تعامل فقه و تربیت اجتماعی، تعامل فقه و تربیت خانوادگی، تعامل فقه و تربیت اقتصادی، تعامل فقه و تربیت عقلانی، تعامل فقه و تربیت عاطفی، تعامل فقه و تربیت جنسی و جسمانی (تغذیه، بهداشت، ورزش) سرفصل‌های مربوط به این محور هستند.

وی همچنین پیرامون محور تحلیل تربیتی موضوعات و ابواب فقهی به عنوان یکی دیگر از محورهای اصلی این همایش افزود: حجاب و پوشش، مر به معروف و نهی از منکر، حکومت و ولایت فقیه، خمس و زکات، ازدواج و طلاق، تجارت و تغذیه فرعیات این محور را تشکیل می دهند.

گفتنی است آخرین مهلت ارسال مقالات در این همایش ۳۰ مرداد سال آتی است.

شایان ذکر چاپ آثار برتر در مجموعه مقالات همایش و آثار حائز امتیاز در نشریات علمی پژوهشی از جمله امتیازات شرکت در این همایش بین المللی است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی



برترین های کنسولی

در مشهد مشاهده
فعال ترین کنسولگری: کنسولگری افغانستان

این انتخاب به چند دلیل صورت گرفته است: ۱- هفتاد درصد سرمایه‌ گذاران خارجی استان، افغانستانی ها هستند و ۶۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری استان هم (با با ۴۴.۵ میلیون دلار) متعلق به آنان هست. همچنین از ۲۵ طرح گردشگری استان، ۱۸ طرح یعنی بیش از نیمی از آن توسط برادران افغانستانی شکل گرفته است. این افتخارات، جز با برخورداری از یک کنسولگری فعال میسور نیست! ۲- هیچ یک از کنسولگری های کشورهای خارجی، نسبت به راه اندازی وبگاه اطلاع رسانی و یا حضور فعال در شبکه های اجتماعی چون تلگرام اقدام ننموده اند و تنها وبگاه کنسولگری ها،، متعلق به کنسولگری افغانستان در مشهد است. (هرچند متأسفانه این وبگاه از یک سال پیش به روز نشده است!) اما کانال های ارتباطی تلگرام همچنان فعال است. به سهم خود از «عبدالجبار انصار» سرکنسول افغانستان در مشهد به خاطر همه خدمات از جمله فعال نگه داشتن این بستر ارتباطی سپاسگزاریم و امیدواریم به روزرسانی به موقع وبگاه نیز در اسرع وقت صورت گیرد.

شاخص ترین کنسولگری: کنسولگری پاکستان

شاخص ترین کنسولگری (در عرصه ی اجتماعی)؛ از آنجایی که این کنسولگری تاکنون فاقد وبگاه اینترنتی است، لذا اطلاع دقیقی از حجم فعالیت ها و خدمات در دست نیست و آنچه که در سایت های خبری آمده، بسیار کم و پراکنده است. اما نقش پررنگ کنسولگری در مشارکت جویی شهروندان کشور میزبان در عرصه ی «فعالیت های اجتماعی»، به خوبی قابل مشاهده و آن را شاخص و متمایز کرده است! به عنوان نمونه، اظهار همدردی های به موقع و ابراز تسلیت های کارگشا با ملت و دولت ایران چه در جریان مصائب طبیعی چون وقوع زلزله و سیل و چه در خصوص سایر حوادث ناگوار، با اقدامی بسیار ساده اما دلپذیر مانند استقرار چند میز و ایجاد فضایی صمیمی و سوگوارانه در حاشیه پیاده روی کنسولگری و روشن کردن شمع، استقرار دفتر یادبود و اقداماتی متعارف، هیچ گاه از خاطر مردمان قدرشناس مشهد نخواهد رفت! همچنین است در خصوص جشن ها و اعیاد، سهیم کردن شهروندان مشهدی در «جشن روز ملی پاکستان» در همین قالب و فضای صمیمانه در حاشیه ی پیاده روی کنسولگری و توزیع شیرینی و شربت و عکس یادگاری و ...، که در جای خود، کار بسیار ارزشمند و در خور تقدیری است، اقداماتی که از سوی هیچ یک از کنسولگری های هفت گانه در مشهد همچنین دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد (واقع در بولوار سجاد)، تاکنون شاهد نبودیم! از این رو به سهم خود از رؤسای قبلی همچنین از سرکنسول جدید پاکستان در مشهد جناب «عارف‌خان بهتنی» عمیقاً سپاسگزاریم.


میهمان فرهیخت

همه آخرین میهمانان خارجی

میهمانان فرهیخت عنوان بخشی است که آخرین و جدیدترین میهمانان غیر ایرانی حضور یافته در مشهد دوست داشتنی را در بخش های مختلف دیپلماسی رصد کرده و در این قسمت درج می کند. از خاطر نبریم که حتی در شرایط کرونایی کشور و منطقه، مشهدالرضا همه روزه پذیرای میهمانان غیر ایرانی فراوانی از کشورهای مختلف است که همه ی آنا چون به نوعی زائر بارگاه منور رضوی به شمار می آیند، شایسته ی تکریم و احترامند.


/ دکتر «وسام محمدالمرتضی» وزیر فرهنگ لبنان
/ دکتر «وسام محمدالمرتضی» وزیر فرهنگ لبنان
تاریخ سفر:شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

دکتر تقی العبدوانی رئیس دانشگاه و بیمارستان الخلیج عمان
دکتر تقی العبدوانی رئیس دانشگاه و بیمارستان الخلیج عمان
تاریخ سفر: يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
پروفسور «حسنو کاپو» رییس دانشگاه قفقاز کشور ترکیه
پروفسور «حسنو کاپو» رییس دانشگاه قفقاز کشور ترکیه
تاریخ سفر:يكشنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۰

قاسم خان سوری، نائب رئیس مجلس ملی پاکستان
قاسم خان سوری، نائب رئیس مجلس ملی پاکستان
تاریخ سفر: سه شنبه, ۳ اسفند ۱۴۰۰

مطالبات فرهیخت

(پس چی شد؟) همه شرح

یادآوری: مطالبات فرهیخت، در پی رصد رویدادهایی است که علی رغم رسانه ای شدن، محقق نشده اند و یا وعده ای توسط مسئولان شهری و استانی داده شده، اما تحقق آن در بلاتکلیفی است!


رویدادهای غیر بین المللی

همه شرح

توضیح : رویدادهای فهرست شده در این بخش، رخدادهایی است که عنوان «بین المللی» دارند، اما حائز شرایط اطلاق عنوان «بین الملل» نیستند. به عنوان مثال فقط یک کشور خارجی در آن رویداد مشارکت دارد که باید از عنوان دوجانبه استفاده کرد ، یا آن رویداد،، فاقد فراخوان بین المللی بوده و یا این که هیچ مستندی دال بر وجود حداقل یک میهمان خارجی در گزارش ها و اخبار و گزارش های تصویری و... آن نشده است!


مقامات خارجی مقیم مشهد

شرح

در این بخش، با مقامات خارجی مأمور در مشهد آشنا خواهیم شد. این مقامات و مسئولان متشکل از سرکنسول های کشورهای خارجی مقیم مشهد و مسئولان دفاتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و برخی از دفاتر سازمان ها و نهادهای بین المللی فعال در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و عام المنفعه هستند.


عبدالکریم جاسم کریم، سرکنسول جمهوری اسلامی عراق در مشهد

عبدالکریم جاسم کریم، سرکنسول جمهوری اسلامی عراق در مشهد | مأموریت از: آذر ۱۴۰۰


عبدالجبار انصار، سرکنسول افغانستان در مشهد

عبدالجبار انصار، سرکنسول افغانستان در مشهد | مأموریت از: ارديبهشت ۱۳۹۸


گلایه های فرهیخت

از مسئولان: چرا؟

گلایه های فرهیخت در پی رصد آن دسته از رویدادهایی است که به راحتی امکان برپایی آنها با «رویکرد بین المللی» وجود داشت (یا می توانست وجود داشته باشد) و دست اندرکاران می توانستند به راحتی و سهولت و سرعت و حتی با صرف کمترین هزینه چه از نظر مالی و چه از نظر زمان و فرصت، این رویداد یا اتفاق مبارک را نه در سطح نازل «ملی» بلکه در سطح «بین المللی» برگزار نمایند! یا اگر خوشبختانه آن رویداد مد نظر، با «رویکرد بین المللی» برپا شده، اما توقع و انتظار دیگری می رفت که نسبت به آن سهل انگاری یا کم توجهی و کم لطفی شده که شرح بیشتر هر موضوع به تناسب محتوا، در ابتدای هر پست اشاره شده است. شما مخاطب فرهیخته نیز می توانید خادم بین المللی رضوی باشید و با اطلاع رسانی انتظارات و توقعات و گلایه های خود، ما را در انجام این رسالت مهم یاری رسانید. سپاس

مشاهده همه

مشاهیر فرهیخت

همه چهره های ماندگار

مشاهیر فرهیخت آن دسته از مشاهیر، مفاخر و چهره های ماندگاری که در زمینه های مختلف و رشته های گوناگون به هر شکل و نحوی در داخل و یا خارج از کشور، حائز رتبه ها و افتخارات ارزشمندی با رویکرد بین المللی شده و زاده ی مشهد و یا خراسان رضوی نیز هستند، در این بخش ضمن معرفی، مورد تقدیر و تحسین واقع می شوند. شما فرهیخته ی گرامی در صورتی که با این مشاهیر و مفاخر آشنایی دارید، خواهشمندیم با معرفی آنان به اندیشکده، ما را در این رسالت گرانسنگ یاری فرمایید.


/حسین ثابت بکتاش، ایرانی مقیم خارج از کشور و کارآفرین موفق خراسانی
/حسین ثابت بکتاش، ایرانی مقیم خارج از کشور و کارآفرین موفق خراسانی

/ پروفسور احمد مهدوی دامغانی، استاد خراسانی دانشگاه هاروارد آمریکا
/ پروفسور احمد مهدوی دامغانی، استاد خراسانی دانشگاه هاروارد آمریکا
/ دکتر محمد منفرد، عضو هیأت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد
/ دکتر محمد منفرد، عضو هیأت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد
/ سیده ویدا حلیمیان بانوی کماندار و افتخارآفرین خراسان رضوی
/ سیده ویدا حلیمیان بانوی کماندار و افتخارآفرین خراسان رضوی

جستجو/ خبرنامه خودکار

اگر فرصت نمی کنید هر روز به سایت سر بزنید، می توانید نشانی ایمیل خود را ثبت کنید تا آخرین مطالب، روزانه و به طور خودکار برایتان ایمیل شود.

آمار و اطلاعات فرهیخت

  • تعداد موضوعات و سرفصل های پژوهشی: دویست موضوع
  • تعداد کل رویدادها و تعاملات ثبت شده: ۶.۵۲۵
  • شمار ویدئوها: ۳۰۹ کلیپ با ۱۰۲,۴۰۰ بازدید










... و باز هم برپایی آیین بزرگداشت حکیم فردوسی ... بدون حتی یک برنامه با رویکرد بین المللی!

مدیران استانی و شهری دیاری که جهان شهر مشهد می خوانیدش... چطور ۱۵ دستگاه اجرایی استان می توانند برای ۱۳ برنامه آن هم در یک روز بسیج شوند، اما از برپایی حتی یک برنامه با رویکرد بین المللی عاجزند؟!
آقای شهردار... مگر روز اول وعده ندادید هیچ برنامه و پروژه ای را در بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان بدون پیوست بین المللی برگزار نخواهید کرد؟ تعالی دیپلماسی های شهری و فرهنگی در گرو همت شهرداری است، از استانداری و ارشاد و گردشگری اش و... ناامیدیم!
فهرست ۱۳ برنامه وعده شما        شعار شما