دیپلماسی❜ حمل و نقل/ از ۱۵ درصد پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی مشهد، ۹ درصد آن به عتبات عالیات و نجف است

  • بازدید: ۵۴۴
حمل و نقل/ از ۱۵ درصد پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی مشهد، ۹ درصد آن به عتبات عالیات و نجف است
فرودگاه مشهد

بیشترین پروازهای خارجی فرودگاه مشهد مربوط به نجف است، مشهد- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: مسیر پروازی مشهد- نجف در ماه پایانی پاییز بیشترین پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد را به خود اختصاص داده‌ است.

محمود امانی بنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با باین اینکه این قضیه در خصوص دیگر ماههای سال نیز صدق می‌کند، افزود: ۸۵ درصد پروازهای انجام شده در فرودگاه مشهد در آذرماه امسال مربوط به پروازهای داخلی و ۱۵ درصد پروازهای خارجی بوده که ۹ درصد از پروازهای خارجی در مسیر عتبات عالیات انجام شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲۱ پرواز خارجی به ۱۳ مسیر در این مدت از طریق این فرودگاه انجام شده که بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد - نجف با ۱۳۳ پرواز و جابه‌جایی ۲۱ هزار و ۲۷۰ مسافر بوده است.

امانی بنی اضافه کرد: پروازهای خارجی این فرودگاه در مسیرهای استانبول، بغداد، بیروت، بیشکک، دبی، دوحه، دوشنبه، قندهار، کابل، کویت، لاور، مزارشریف و نجف انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در آذرماه امسال هزا و ۸۲۰ پرواز داخلی به ۲۹ مسیر داخلی از طریق این فرودگاه انجام شده که بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد- تهران با ۷۷۴ پرواز و جابه جایی ۱۰۹ هزار و ۴۹ مسافر است.

از ابتدای امسال تا پایان آذرماه یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۴۹ مسافر از طریق پروازهای خروجی داخلی و یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۸۷۱ مسافر از طریق پروازهای ورودی داخلی فرودگاه مشهد جابه جا شده‌اند.

همچنین در این مدت ۲۲۰ هزار و ۵۰۹ مسافر توسط پروازهای خارجی وارد فرودگاه مشهد شدند و ۱۸۹ هزار و ۶۴۳ نفر از طریق پروازهای خارجی این فرودگاه به کشورهای مختلف سفر کردند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8336


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها