دیپلماسی❜ دینی/ دیدار حمزه علیاوی فرماندار کوفه با مدیران سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی + گزارش تصویری

  • بازدید: ۵۶۴
دینی/ دیدار حمزه علیاوی فرماندار کوفه با مدیران سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی + گزارش تصویری

حمزه علیاوی فرماندار کوفه به همراه علی غرابی رئیس شورای این شهر ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی و توفیق زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) در نشستی با معاون بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گو کردند. به گزارش آستان نیوز، فرماندار کوفه در ابتدای این جلسه با ابراز خرسندی از حضور خود در بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) گفت: درست است که ویروس کرونا بسیاری را از زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) محروم کرده است اما همان گونه که دل های ملت ایران برای زیارت حرم ابا عبدالله الحسین(ع) می‌تپد دلهای ما مردم عراق نیز برای مشهد پر می‌زند.

حمزه علیاوی با ابرازتاسف از این که مردم عراق بسیار ناراحت هستند از اینکه نتوانستند در سال اخیر پذیرای ایرانیان در اربعین حسینی باشند، افزود: از خدا می‌خواهیم که شر ویروس کرونا را از سر ما بردارد تا سال دیگر بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای ایرانیان باشیم.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است مشکل ویزای ایرانیان را حل کنیم تا شاهد حضور حداکثری عشاق امام حسین(ع) در کربلا باشیم ما تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را به زائران امام حسین(ع) ارائه دهیم. 

این مقام عراقی ضمن تاکید بر همکاری های فرهنگی بین کوفه و مجموعه آستان قدس رضوی گفت: آماده ایم تا در زمینه‌های فرهنگی همکاری های مشترکی با آستان قدس رضوی و مسجد کوفه اعم از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و برپایی نشست‌هایی با حضور شخصیت‌های فرهنگی داشته باشیم. 

وی ادامه داد: در نظر داریم برای زائران ایرانی کتابچه‌ای کوچک به زبان فارسی طراحی کنیم که مراکز و اماکن متبرکه و همچنین مراکز اسکان، هتل ها و... در کوفه معرفی شود و مردم ایران به راحتی با این اماکن و مراکز آشنا شوند.

ارتباط خوب آستان قدس رضوی با عتبات عالیات

معاون بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه حضور شما بزرگترین هدیه برای ماست، گفت: وقتی برادران عراقی را در حرم امام رضا(ع) می بینیم احساس خوشحالی می‌کنیم و بوی عتبات عالیات در عراق استشمام می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری به فعالیت های معاونت بین‌الملل سازمان علمی و  فرهنگی آستان قدس رضوی اشاره و ابراز کرد: خوشبختانه این معاونت توانسته روابط بسیار خوبی با عتبات در عراق، سوریه، لبنان و سایر کشورهای جهان اسلام برقرار کند.

وی با اشاره به روابط آستان قدس رضوی با دانشگاه الزهرا و الکفیل عراق ادامه داد: مادگی داریم کتاب هایی را به دانشگاه الکوفه ارسال و در نمایشگاه‌های این شهر شرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مقامات و مراکز مذهبی دینی و گردشگری بسیاری در شهر کوفه وجود دارد که متاسفانه اغلب ما از آن بی خبر هستیم؛ چاپ و ترجمه بروشور به زبان های مختلف می تواند یکی از راههای جبران این خلا باشد.

معاون بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: مجموعه آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلفی اعم از اقتصادی، فرهنگی، بین‌الملل، چاپ و نشر و.... فعالیت دارد و در حوزه خدمات اجتماعی توانسته کمک‌های شایان و قابل توجهی به نیازمندان و آسیب دیدگان نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان اسلامی ارائه دهد. 

وی توزیع بسته‌های غذایی بین مردم مناطق حاشیه شهر، کمک به نومزدوجین و تهیه جهیزیه، توزیع ماسک، کپسول اکسیژن و.... در ایام کرونایی را برخی از این خدمات دانست.

>>> مشاهده گزارش تصویری ... 


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7997


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها