دیپلماسی❜ سلامت/ ۲۵ بیمارستان و مرکز درمانی در مشهد مجوز گردشگری سلامت دارند

  • بازدید: ۳۹۶
سلامت/ ۲۵ بیمارستان و مرکز درمانی در مشهد مجوز گردشگری سلامت دارند

سرپرست گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۲۵ بیمارستان و مرکز درمانی در مشهد مجوز پذیرش بیمار خارجی در قالب گردشگری سلامت دارند. داوود خوش شکن روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد چهار بیمارستان دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شامل  طالقانی، اکبر، قائم و امام رضا مجوز گردشگری سلامت (IPD)  دارند. وی اضافه کرد: بقیه این مراکز شامل ۱۰ بیمارستان خصوصی و سه مرکز جراحی محدود و هشت درمانگاه نیز مجوز گردشگری سلامت دارند.

سرپرست گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با سرمایه انسانی متخصص ماهر و شایسته از  ظرفیت و توانمندی بالایی در حوزه جذب توریسم سلامت برخوردار است.

خوش شکن افزود: بیشتر مخاطبان توریسم سلامت مشهد از کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق، بحرین، کویت، سوریه و عمان هستند.

وی با بیان این که گردشگری سلامت یکی از صنعت های پر درآمد کشورهاست ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده هر گردشگر سلامت بین پنج تا ۱۵ هزار دلار در سفرهای گردشگری هزینه می کند.

سرپرست گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین هزینه کرد برای یک توریست سلامت در کشور ما ۲ هزار دلار است که ۷۵ درصد این هزینه ها مربوط به هتلینگ، ایاب و ذهاب و تفریح است هر چند متاسفانه زیر ساخت های لازم تفریحی برای توریسم سلامت در کشور طرح ریزی نشده است.

خوش شکن با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی گردشگران سلامت در دوران شیوع کرونا افزود: در سال ۹۸ و پیش از کرونا این دانشگاه  ۱۹۸ میلیارد تومان از طریق گردشگری سلامت کسب درآمد داشته است.

گردشگری سلامت (health tourism) به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم‌بندی می‌شود و در رشد اقتصاد سلامت نقش مهمی دارد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7933


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها