دیپلماسی❜ فرهنگی / برپایی شب شعر بین المللی در حمایت از مردم فلسطین در آستانه روز جهانی قدس در حرم مطهر رضوی + گزارش تصویری

  • بازدید: ۳۷۹
فرهنگی / برپایی شب شعر بین المللی در حمایت از مردم فلسطین در آستانه روز جهانی قدس در حرم مطهر رضوی + گزارش تصویری

در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس و آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی شب شعر «قدس و فلسطین» با حضور شعرای غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد. به گزارش آستان نیوز، از آنجا که قدس و فلسطین، مسئله جدی اسلام و مسلمانان است، شاعران مسلمان نیز همانند سایر اقشار نگاه ویژه‌ای به این روز مهم و حیاتی داشته‌اند؛ به همین مناسبت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی محفلی ادبی را با حضور جمعی از شعرای حوزه بین‌الملل فراهم آورده تا شاعران با تازه‌ترین سروده‌های خود و تقدیم آن به ملت فلسطین، این روز سرنوشت ساز را گرامی بدارند.

در این محفل ادبی که از ساعت 21:30  با محوریت صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، جمعی از شعرای غیر ایرانی از کشورهای هندوستان، پاکستان، عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و آذربایجان تازه ترین سروده های خود را با محوریت معرفی قدس شریف، حمایت از مردم و کودکان فلسطین، آرمان قدس، آزادی فلسطین مقاوم را با همت مردم جهان، حماسه فلسطین و... به زبان‌های اردو، عربی و ترکی ارائه کردند.

سید ندیم سرسوی، شمس‌الدین جعفری، حیدر نجفی، کامل اسماعیل، محمد جله، شیخ الاسلام و رضا محمدی ولایی از جمله شعرایی بودند که در این محفل ادبی به شعر خوانی پرداختند.

>>> مشاهده گزارش تصویری ... 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7921


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها