دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکار علمی دانشگاه استرالیا شد

  • بازدید: ۴۰۱
دانشگاهی/ دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکار علمی دانشگاه استرالیا شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکار علمی دانشگاه استرالیا شد. مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حوزه بین‌الملل این دانشگاه به عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای همکاری‌های علوم پزشکی ایران و استرالیا انتخاب شده ‌است. دکتر سیامک زارعی‌ قنواتی افزود: از ابتدای آذر ماه امسال با ابتکار معاونت آموزشی این دانشگاه با رایزن فرهنگی ایران در استرالیا ارتباط داشتیم و با همکاری این معاونت به دنبال تقویت ارتباطات علمی تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران از جمله مشهد با استرالیا هستیم.

وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جز ارتباطات مستقیم که با دانشگاه‌های داخلی و خارجی برقرار می‌کند، به عنوان سفیر وزارتخانه بهداشت و درمان، جهت برقراری ارتباطات مؤثر با دیگر کشورها از جمله استرالیا معرفی شده ‌است و با توجه به اینکه اساتید بسیار در ارتباطات بین‌المللی به‌ ویژه با کشور استرالیا فعالیت دارند، از این اساتید تقاضا می‌شود این موارد را برای ارتقا به ستاد دانشگاه منتقل کنند تا موارد انفرادی به ارتباطات وسیع دانشگاهی تبدیل شود.


مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه همکاری‌های حوزه بین‌الملل این دانشگاه با دیگر کشورها در موضوعات مختلف از جمله کرونا بسیار خوب بوده ‌است، گفت: از جمله همکاری‌های مؤثر می‌توان به برقراری ارتباطات با کشورهای ترکمنستان و افغانستان و برگزاری جلساتی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سفرای ایران در این کشورها اشاره کرد.


وی افزود: در جلسه اخیر که با سفیر ایران در افغانستان برگزار شد مذاکراتی جهت ایجاد زیرساخت‌ و راه‌اندازی بانک چشم در افغانستان انجام شد و مقرر گردید نیروهای تخصصی افغانستانی در سطوح تکنسین و چشم پزشک برای انجام پیوند قرنیه با همکاری اساتید متخصص ایرانی پرورش یابند و این مهم در آینده‌ نزدیک عملیاتی خواهد شد و شاهد حضور دانشجویان ‌بین‌المللی برای آموزش Eye banking  خواهیم بود.


زارعی قنواتی ادامه داد: همچنین با معرفی وزارت صحت افغانستان، آموزش پیوند قرنیه به چشم‌ پزشکان افغانستانی آغاز خواهد شد، البته تاکنون چندین چشم پزشک از کشور افغانستان در بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی خاتم‌الانبیا(ص) مشهد پرورش یافته‌اند، اما بر اساس تفاهم انجام شده پس از توافق نهایی بر سر جزییات، به‌صورت ویژه‌تر در زمینه پرورش فوق‌تخصص چشم‌پزشکی برای کادر درمانی کشور افغانستان، فعالیت خواهد شد.


وی گفت: اتفاق مؤثر دیگر انتقال تکنولوژی بانک چشم مشهد، ایجاد زیرساخت علاوه بر آموزش کارکنان و تکنسین‌های مرتبط با آن خواهد بود که در آینده‌ نزدیک در قالب تفاهمنامه بین ایران و افغانستان انجام خواهد شد. 


مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه گردشگری سلامت در ایام شیوع کرونا به‌علت بسته بودن بسیاری از مرزها، دنبال نمی‌شود، افزود: گرچه برای پوشش تقاضاهای بسیار برای قرنیه در کشور، فعالیت‌های زیاد انجام شده، اما تا پایان بحران کرونا پیوندهای الکتیو تا حدودی با کندی مواجه خواهد شد و البته در همین یک ماه اخیر نیز بانک چشم مشهد، بیش از ۱۰ قرنیه را فرآوری نموده ‌است و تمام موارد نیز از نظر بیماری‌های قابل انتقال از جمله ویروس کووید ۱۹ تحت بررسی قرار گرفته و منفی بوده‌اند.


دکتر زارعی‌ قنواتی با بیان اینکه اولویت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچون گذشته فراهم‌آوری بافت پیوندی برای بیماران اورژانسی است، ادامه داد: مهمترین راه در راستای حفظ سلامت در ایام شیوع کرونا رعایت نکات پیشگیرانه است، زیرا تا این لحظه دارو و واکسن خاصی جهت پیشگیری و درمان نداشته و به مردم توصیه می‌کنیم اطلاعات دقیق را از منابع و رسانه‌های معتبر دنبال کنند.


وی گفت: بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستورالعمل های ویژه‌ای را برای عدم ابتلای کارکنان و بیماران به اجرا در آورده ‌است و کلیه فعالیت‌ها طبق دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5908


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها