دیپلماسی❜ سلامت / نخستین گردهمایی بین‌المللی نوروبیوم در مشهد ۲۳ آذر ماه 98 در تالار ابوریحان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

  • بازدید: ۲۴۹
مشهد - ایرنا- نخستین گردهمایی بین‌المللی نوروبیوم و دومین مدرسه پاییزه مغز و اعصاب امروز ۲۳ آذر ماه در تالار ابوریحان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. دبیر این گردهمایی علمی بین المللی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در طول چهار روز برگزاری این همایش، ضمن معرفی جدید ترین پژوهش‌های حوزه علوم اعصاب شناختی، آخرین دستاوردهای علمی گروه نوروبیوم ایران به اطلاع اساتید و دانشجویان حوزه علوم اعصاب شناختی خواهد رسید.
دکتر جواد صفائی افزود: همچنین محققان گروه پژوهشی در حوزه تکامل سیستم عصبی به بحث می پردازند و روش‌ها و ابزارهای مختلف مطالعه تکامل سیستم عصبی مرکزی نیز معرفی می‌گردد.

وی ادامه داد: پژوهشگران حوزه علوم اعصاب شناختی به دنبال نشانگرهای زیستی هستند تا بر مبنای آنها بتوانند روند تکامل مغز و شبکه‌های مربوط به شکل‌گیری زبان و گویش انسان را بررسی کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: بر همین اساس برای شناخت بیشتر روند تکامل مغز و شبکه‌های مربوط به شکل‌گیری زبان و گویش در آزمایشگاه‌های گروه پیشران نوروبیوم ایران با همکاری چند واحد پژوهشی در دانشگاههای  فردوسی مشهد، صنعتی خواجه نصیر و دانشگاه تبریز در ارتباطی نزدیک با آزمایشگاه دانشگاه UPJV فرانسه و تحت نظارت پروفسورفابریس والیوسدر درحال فعالیت هستنند.
او ادامه داد: نوروبیوم ایران نام مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های پژوهشی فعال در حوزه علوم اعصاب شناختی است که در قالب یک گروه پیشران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ابتدای سال ۱۳۹۸ به فعالیت پرداخته است.  
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: مطالعه انجام شده در گروه سنی کودکان زودرس با همکاری بیمارستان قائم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان CHU Amiens فرانسه تا سن نوجوانی آنها ادامه دارد.
وی گفت: یافتن این نشانگرها در پیش بینی بیماری‌های مربوط به تکامل سیستم عصبی و بویژه بیماران دارای بیش فعالی همراه با نقصان هستند کمک کننده است.
صفائی افزود:  تشخیص زود هنگام این گروه از بیماری‌ها و اخذ استراتژی‌های مناسب در سنین اولیه رشد، نقش مهمی در ارتقای کیفیت زندگی بیماران مبتلا دارد.
نخستین سمپوزیوم بین المللی نوروبیوم از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آذر ماه سال جاری  به میزبانی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در حال برگزاری است.  

دانشگاه فردوسی مشهد که جشن هفتاد سالگی خود را آذر ماه امسال برپا کرد، هم‌اینک به عنوان سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز در گستره‌ای ۳۰۰ هکتاری با برخورداری از ۱۳ خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی ۲۵ هزار دانشجوی  مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در قالب فعالیت ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده دارد.
همچنین ۸۱۰ عضو هیأت علمی در قالب ۶۰ گروه آموزشی این دانشگاه مشغول تدریس هستند
دانشگاه فردوسی مشهد رتبه ۴۷۰ را در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا در چارچوب "نظام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۹" کسب کرده است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/807


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها