دیپلماسی❜ عبدالملکی در نجف اشرف: برگزاری نمایشگاه‌های خارجی قدرت رقابت تجاری ایران را ارتقا می‌دهد

  • بازدید: ۳۰۰

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در کشورهای منطقه با کیفیت بالای قدرت رقابت کالاهای جمهوری اسلامی ایران را با سایر کشورها ارتقا می‌بخشد. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از نمایشگاه بین‌‌المللی مشهد، رضا عبدالملکی در بازدید از نخستین نمایشگاه اختصاصی کالاهای جمهوری اسلامی ایران در شهر مقدس نجف اظهار داشت: در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران در مبادلات تجاری خود موفقیت‌های بسیاری داشته و افزایش هشت تا 9 درصدی تولید ناخالص داخلی عراق نشان از بستر مناسب برای توسعه هرچه بیشتر سطح تعاملات فنی، تجاری و خدماتی این کشور دارد....

وی گفت: تمام استان‌های جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی بسیاری در اختیار دارند و همچنین اتاق‌های بازرگانی و تعاون نیز می‌توانند در توسعه فناوری و به دست گرفتن صنعت عراق و صنعتی‌سازی این کشور گام‌های موثری را بردارند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: عرضه مرغوب‌ و کیفی‌ترین کالاها در نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در کشور‌های منطقه به ‌ویژه کشور عراق، می‌تواند قدرت و نقش حضور جمهوری اسلامی ایران را در بازارهای این کشور بیش از پیش رونق بخشیده و علاقمندی مردم استان‌ها و شهرهای عراق از جمله نجف، کربلا و کاظمین را به توسعه تعاملات اقتصادی از طریق مناسبات فرهنگی افزایش دهد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های جدی ایران در توسعه بخش‌های اقتصادی، برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی است و از این رو باوجود وابستگی‌های مذهبی دو کشور، باید سهم حضور جمهوری اسلامی ایران را از طریق توسعه صنعت گردشگری نیز ارتقا یابد.

عبدالملکی افزود: باید توسعه صنعت گردشگری میان دو کشور را به صورت مستقل پیگیری کنیم تا در نهایت برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری به مکملی برای افزایش همکاری‌های دوجانبه و تجمیع فعالیت‌های گسترده در کشور عراق تبدیل شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7385


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها