دیپلماسی❜ رسانه ای/ گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره از حرم امام رضا (ع)

  • بازدید: ۳۲۴

شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از شهر مشهد مقدس، با اشاره به اهمیت سیاحتی و زیارتی این شهر نزد مردم ایران، مرقد امام هشتم شیعیان را به عنوان بنایی تاریخی و اثری متمایز در جهان اسلام دانست. به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه الجزیره در گزارشی از شهر مقدس مشهد با اشاره به اینکه قرار گرفتن مرقد امام رضا (ع) در این شهر موجب تبدیل آن به قطب سیاحتی در ایران شده، تاکید کرد: مرقد امام هشتم شیعیان که با معماری زیبا و مهندسی متمایز و سنگ‌های گران قیمت فیروزه زینت شده است، نمونه‌ای از معماری اسلامی است که به عنوان اثری دینی و بنایی تاریخی مطرح شده است....

این شبکه با اشاره به اینکه امام هشتم شیعیان در 1100 سال پیش به استان خراسان مهاجرت کردند، تاکید کرد: مرقد امام رضا در مشهد نقش اساسی را در توسعه صنعت توریسم در مشهد داشته است.

خبرنگار الجزیره در مشهد مقدس با اشاره به معماری ممتاز مرقد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تصریح کرد: مهندسی منحصر به فرد این شهر باعث شده حتی این بنا از ساختمان‌های اصفهان نیز متمایز باشد.

الجزیره با اشاره به اینکه استان خراسان در ایران مرکز معادن فیروزه است، تاکید کرد: حجم زیادی از نماهای مرقد رضوی با فیروزه آذین شده است.

این شبکه با اشاره به موزه‌ها و کتابخانه‌های وابسته به حرم امام هشتم شیعیان، موزه سکه‌های این مجموعه را در نوع خود بی‌نظیر دانست؛ به طوری که در این موزه حتی سکه‌هایی از عصر عباسی وجود دارد.

خبرنگار الجزیره با تاکید بر اینکه مردم مشهد (مرکز استان خراسان) بزرگی این شهر را از لطف حضور امام رضا (ع) می‌دانند، اظهار داشت: امروز مشهد بیش از 5 میلیون زائر و توریست را جذب خود کرده است.

الجزیره با اشاره به بزرگی شهر مشهد و شلوغی خیابان‌های این شهر تاکید کرد: در ایام نوروز این شهر شلوغ‌ترین روزهای خود را می‌گذراند.

الجزیره وضع تجاری این شهر را خوب توصیف کرد و افزود: علاوه بر این مشهد، دارای صنایع دستی است که در اغلب مناطق ان به فروش می‌رسد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7389


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها