دیپلماسی❜ عمومی/ گروهی از مسئولین استان گیل گیت کشور پاکستان : امنیت و نظم حرم مطهر رضوی و شهر مشهد برای ما حیرت آور بود

  • بازدید: ۲۸۹

گروهی از مسئولین استان گیل گیت کشور پاکستان از مرکز همایشها و نمایشگاههای آستان قدس رضوی بازدید کردند و با فعالیتهای این آستان مقدس در حوزه های مختلف آشنا شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در این بازدید شهردار، فرماندار، نماینده مردم استان گیل گیت، خبرنگاران روزنامه سراسری دی نیوز و روزنامه «دان» و گروهی دیگر از مسئولین این استان شمالی پاکستان حضور داشتند....

در پایان این دیدار خبرنگار ما گفتگوی کوتاهی با مسئولین استان گیل گیت پاکستان انجام داد. شهردار این استان در خصوص بازدید خود از فعالیتهای آستان قدس رضوی گفت: من برای اولین بار به مشهد مقدس و مرقد منور رضوی مشرف شده‌ام و در همین اولین تشرف، نظم و امنیت حرم مطهر و شهر مشهد برایم بسیار حیرت آور بود سید هادی بیان داشت: در حالی که در کشور های همسایه ایران هرروز شاهد درگیری هستیم، در کشور شما و بخصوص شهر مشهد امنیت کامل حکم فرما است و این بسیار ارزشمند است.

وی نظم و نظافت حرم مطهر رضوی را به‌عنوان یکی از پایگاه‌های فرهنگی جهان اسلام، بسیار عالی عنوان کرد و در رابطه با فعالیت‌های توسعه‌ای اماکن متبرکه رضوی اظهارداشت: من قبلا تصاویری از حرم مطهر رضوی دیده بودم، ولی هیچگاه تصور نمی‌کردم این حجم از فعالیتها در یک نهاد مذهبی صورت گرفته باشد.

وی ارتباط مسلمانان دو کشور ایران و پاکستان را به یمن وجود پر برکت حضرت رضا(ع) بسیار خوب ارزیابی کرد وگفت: من حامل پیام صلح و دوستی از این سفر برای مردم استانم خواهم بود.

همچنین نماینده روزنامه انگلیسی زبان «دی نیوز» نیز به خبرنگار ماگفت: برای اولین بار حرم مطهر رضوی را می بینم وآنچه در ذهن داشتم با آنچه دیدم بسیار متفاوت بود.

محمد تقی آخوند زاده افزود: شهر مشهد و مرقد حضرت رضا(ع) برای کل جهان اسلام قابل احترام است و من در روزنامه خود این مرکز معنوی را بیشتر معرفی خواهم کرد .

لازم به ذکر است استان گیل گیت در شمال کشور پاکستان قرار دارد و دارای 6 میلیون نفر جمعیت است

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7377


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها