دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ افتتاح نمایشگاه فرهنگی ایران در شهر ماری ترکمنستان با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

  • بازدید: ۴۰۱

نمایشگاه فرهنگی ایران در شهر ماری با حضور سرکنسول کشورمان در مرو و مسئولین فرهنگی این شهر و علاقمندان به فرهنگ ایرانی در محل سالن کمینه این شهر سوم اسفند ماه افتتاح شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه فرهنگی  ایران در شهر مرو با شرکت 6 هنرمند در زمینه های حکاکی سنگ، ساخت سازهای ایرانی، مجسمه سازی، سفال و سرامیک، دوخت سنتی، نقاشی و مینیاتور با همّت رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان و با همکاری نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد مقدس و کنسولگری  ایران در ماری از سوم تا هفتم اسفند ماه در شهر ماری برگزار می شود...

مراسم افتتاحیه با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و سرود ملی دو کشور آغاز شد و سپس میر حسینی سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در مرو ضمن رو به گسترش خواندن روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور اظهار داشت: منطقه مرو حاوی بخش غنی از فرهنگ بشری بوده و اقامت دو ساله امام رضا (ع) در این منطقه بعنوان بارزترین و شاخص ترین مشخصه فرهنگی شهر مرو بوده است و مردم این شهر افتخار پذیرائی و همراهی امام هشتم مسلمانان را داشته و بقایا و آثار آن نیز تا به امروز در منطقه مشاهده می شود.


وی ضمن برشمردن برخی فعالیت فرهنگی مشترک بین دو کشور که از سوی رایزنی فرهنگی  ایران در چند سال گذشته در این شهر انجام شد، برگزاری این نمایشگاه را نقطه عطفی در فعالیتهای فرهنگی انجام شده در شهر ماری دانست و خواستار گسترش و سبط فعالیتهای فرهنگی بین دو کشور شد.


در ادامه محمد بکی شوف معاون انجمن ریش سفیدان استان ماری ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری این نمایشگاه ،گفت: انجام فعالیتهای فرهنگی باعث آشنائی مردم این شهر با فرهنگ غنی مردم ایران می شود.


 وی خواستار ادامه و گسترش هر چه بیشتر روابط فرهنگی بین دو کشور شد. در ادامه شرکت کنندگان از غرفه های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.



:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7379


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها