دیپلماسی❜ اقتصادی/ رایزن سفارت ژاپن در مشهد: ظرفیت خوبی در خراسان برای بازرگانی و تجارت وجود دارد

  • بازدید: ۳۳۱

رایزن سفارت ژاپن در مشهد گفت: امیدواریم همکاری در زمینه حمل و نقل عمومی و ریلی، نه تنها در سطح دولتی بلکه در سطح شرکت‌های خصوصی نیز پیش برود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، واتانابه امروز در جلسه‌ای در محل اتاق بازرگانی مشهد، با حضور مسوولان اتاق بازرگانی و بخش خصوصی افزود: درباره همکاری در زمینه حمل و نقل عمومی و ریلی بین ایران و ژاپن، پیشنهاداتی از طرف کشور ایران ارایه شده که به ژاپن گزارش و بررسی خواهد شد....

وی بیان داشت: در زمینه بازسازی افغانستان و پاکستان و ایجاد ثبات در این دو کشور، در حال حاضر بین ایران و ژاپن همکاری وجود دارد و حتی سال گذشته هنگام سفر وزیر پیشین امور خارجه ژاپن به ایران، در این رابطه سند همکاری امضا شد.


وی خاطرنشان کرد: روابط ایران و ژاپن از گذشته تا حال ادامه داشته و بسیار صمیمی، منحصر به فرد و سنتی است اگرچه به دلیل مسایل هسته‌ای روابط ایران با کشورهای غربی دچار تنش شده و مسایل اقتصادی و تجاری ایران با ژاپن نیز تحت تاثیر قرار گرفته، اما کشور ژاپن به روابط ایران و ژاپن اهمیت داده و از آن استقبال می‌کند.


واتانابه تصریح کرد: گرچه این جلسه در آستانه سفر علی لاریجانی به ژاپن برگزار شد اما سال گذشته نیز جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به ژاپن و وزیر پیشین وزارت امور خارجه ژاپن نیز به ایران سفر کرده‌اند.


رایزن سفارت ژاپن در مشهد در خصوص صادرات محصولات ایرانی به ژاپن، عنوان کرد: در زمینه صادرات محصولات استان خراسان از جمله زعفران، پسته و انار که ژاپنی‌ها آن را خیلی دوست دارند، امیدواریم روابط بین ژاپن و استان خراسان بیشتر شود، زیرا ظرفیت خوبی در استان برای بازرگانی و تجارت وجود دارد.


وی در رابطه با لغو پرواز مستقیم ایران - توکیو، اظهار داشت: تنها پرواز مستقیم بین ایران و توکیو، ایران ایر بود که حدود یک ماه پیش لغو شد و این مساله بر روابط سطح بالایی تاثیر می‌گذارد که امیدواریم پرواز مستقیم ایران - توکیو باز شود، اما بعد از نوروز پرواز مستقیم بین دبی و توکیو باز می‌شود و هواپیمای امارات از این طریق می‌تواند پرواز کند.


وی در خصوص انرژی‌های نوین تصریح کرد: ژاپن در تولید برق آفتابی، تکنولوژی خوب و پیشرفته‌ای دارد و شخصا فکر می‌کنم در زمینه بهینه‌سازی انرژی و جایگزینی انرژی‌های نوین، پتانسیل خوبی در ایران وجود دارد که می‌تواند زمینه همکاری را ایجاد ‌نماید.


واتانابه افزود: البته در سال 2006 میلادی که دکتر احمدی‌نژاد و نخست‌وزیر پیشین ژاپن در رم با یکدیگر تبادل‌نظر داشتند، در مورد بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز صحبت شده است.


رایزن سفارت ژاپن در مشهد در ادامه به بررسی مشکل اعتبارات اسنادی و بانکی ایران و ژاپن اشاره کرد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7383


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها