دیپلماسی❜ حمل و نقل / با حضور استاندار خراسان رضوی خط پروازی مشهد- کوالالامپور و مشهد- دمام عربستان افتتاح شد

  • بازدید: ۳۵۰

خطوط جدید پروازی بین مشهد و شهرهای کوالالامپور مالزی و دمام عربستان برقرار شد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، طی مراسمی که عصر امروز در محل فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد، اولین پرواز مشهد- کوالالامپور با حضور استاندار خراسان رضوی انجام شد. دکتر محمود صلاحی در این مراسم با اشاره به موقعیت مذهبی مشهد، اتصال هوایی این شهر به نقاط مختلف دنیا را پاسخ به درخواست های شیعیان جهان برای حضور در بارگاه رضوی خواند...

خراسان رضوی ادامه داد: امروز دور پروازترین مسیر هوایی از فرودگاه مشهد به کوالالامپور افتتاح می شود که می تواند به زایران و مسافران کشورهای همسایه همچون پاکستان، ترکمنستان و افغانستان نیز سرویس دهی کند.

وی خدمت به زایران امام رضا(ع) را مصداق عمل صالح خواند و گفت: با تلاش پرسنل و مدیریت فرودگاه بین المللی مشهد به زودی پرواز مشهد- فرانکفورت نیز راه اندازی خواهد شد.

صلاحی تعدد پروازهای و خطوط پروازی را نشانه توسعه هر منطقه خواند و گفت: هم اکنون ظرفیت فرودگاه مشهد سالانه 4 میلیون زایر داخلی و 1 میلیون زایر خارجی است.

وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده به زودی سالن پروازهای خارجی فرودگاه مشهد به مساحت 20 هزار متر مربع در 2 طبقه به بهره برداری می رسد که جزو پیشرفته ترین سالن های ورودی و خروجی مسافران محسوب می شود.

وی با اشاره به افتتاح سالن حجاج فرودگاه مشهد در سال جاری اظهار داشت: با افتتاح سالن پروازهای خارجی و تکمیل سالن پروازهای داخلی، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به عنوان دومین فرودگاه بزرگ کشور نقش اصلی را در حمل و نقل هوایی شرق کشور ایفا خواهد کرد.

در ادامه این جلسه معاون بازرگانی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی، مشهد را پایتخت معنوی ایران دانست و ایجاد خطوط پروازی جدید به این شهر را با هدف انتقال علاقمندان به زیارت حضرت رضا (ع) به شهر مشهد دانست.

وی از اجرای پرواز هفتگی مشهد- کوالالامپور در روزهای چهارشنبه خبر داد و گفت: در صورت استقبال، این خط پروازی را در تابستان آینده تقویت خواهیم کرد.

وی همچنین ایجاد پرواز جدید مشهد- فرانکفورت را اقدامی برای انتقال شیعیان از قلب اروپا به شهر مشهد خواند.

در قست دیگری از این جلسه مهندس اسماعیلی مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی از ایجاد خط پروازی بین مشهد و 22 مقصد خارجی و 34 مقصد داخلی خبر داد و گفت: با ایجاد این دو خط پروازی بین مشهد- کوالالامپور و مشهد- دمام این تعداد به 24 مقصد خارجی افزایش می یابد.

وی همچنین به فرود هواپیماهای 10 شرکت خارجی و 14 شرکت داخلی در فرودگاه مشهد اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای طرح توسعه فرودگاه مشهد شاهد ارایه خدمات بیشتر به زایران بارگاه امام رضا (ع) باشیم.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7357


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها