دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ توافق 70 میلیون دلاری در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عمان

  • بازدید: ۳۰۷

به گفته مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، شرکت‌های حاضر در سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران توانستند، 70 میلیون دلار برای جذب سرمایه‌گذاری و صادرات خدمات فنی، مهندسی و صنایع غذایی کشور در این نمایشگاه با طرف‌های عمانی به توافق برسند. سیدمحمد سیدی با اشاره به پایان کار برگزاری سومین نمایشگاه ایران در عمان افزود: در این نمایشگاه 32 شرکت در زمینه‌های، فرش دست‌بافت، پروژه‌های گردشگری و توریستی، صنایع غذایی، زعفران، سیمان، پزشکی، ظروف چینی صنایع و لوازم خانگی حضوری جدی داشتند...

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تجاری میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران عمانی اظهار کرد: شرکت‌های گردشگری حاضر در این نمایشگاه توانستند بیش از 30 میلیون دلار به جذب سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران به توافق برسند و همچنین در بخش صدور خدمات فنی و مهندسی، بیش از 35 میلیون دلار به صادرات غیرنفتی کشور به عمان افزوده شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به این که در بخش صنایع غذایی از جمله زعفران، ماکارونی و همچنین فرآورده های خوراکی، استقبال بیش از پیش بود تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه صرفا برای بررسی بازار و میزان استقبال عمومی کشور عمان، در سومین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بودند که در روزهای پایانی با کمبود نمونه‌های معرفی کالا به مردم و سرمایه‌گذاران عمانی مواجه شدند.

سیدی با اشاره به این که تمام شرکت‌های ایرانی باید نسبت به حضور در اینگونه نمایشگاه‌ها توجه جدی داشته باشند، اضافه کرد: در بررسی و نظرسنجی از تمامی غرفه‌های این نمایشگاه، بیشترین میزان صادرات به سیمان و زعفران تعلق گرفت که در این بین می‌توان به افزایش 75 درصدی صادرات زعفران و افزایش حجم صادرات، فرآورده‌های سیمان ازجمله، کلینکر، سیمان پاکتی و خام را به این کشور ذکر کرد.

وی گفت: در بخش صنایع دستی و معرفی مناطق گردشگری، سرمایه‌گذاران عمانی در این نمایشگاه تنها در مرحله نخست برای سرمایه‌گذاری به میزان 30 میلیون دلار به توافق رسیدند.

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افزود: سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، از 5 تا 9 بهمن‌ماه به مدت پنج روز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور عمان در شهر مسقط با همکاری، سازمان توسعه تجارت ایران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط، استانداری خراسان رضوی، سازمان بازرگانی استان خراسان رضوی و پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران در شهر مسقط برپا شد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7361


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها