دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ از سوم بهمن ماه؛ نمایشگاه نقاشی هنرمند شیعه فرانسوی در مشهد برگزار می‌شود

  • بازدید: ۳۱۹

نمایشگاهی از آثار نقاشی هنرمند شیعه فرانسوی در حاشیه دومین جشنواره ادبی ـ هنری حوزه علمیه خراسان سوم بهمن ماه در مشهد دایر می شود. مسعود زارعیان، دبیر دومین جشنواره ادبی ـ هنری حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: نمایشگاه آثار نقاشی «عبدالناصر سلمان»، هنرمند شیعه فرانسوی در ذیل برنامه های این جشنواره دایر می شود....

وی افزود: این نمایشگاه با عنوان «از آدم تا خاتم» شامل 29 تابلوی رنگ روغن این هنرمند برجسته پیرامون تجلی سیر باطنی جهاد انسان با نفس، عهد باطنی انسان با خدا و در امتداد مسیر انبیاء الهی از آغاز خلقت تا واقعه عاشوراست.


مدیرگروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، آشنایی طلاب با نگاه یک فرانسوی مستبصر شیعه و پردازش هنری او به اعتقادات و ارزش های نهفته در تشیع را هدف از برپایی این نمایشگاه دانست و اظهار داشت: علاقمندان می توانند در همایشی که هفته آینده با حضور این هنرمند در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود، با انگیزه های تشرف وی به تشیع و درون مایه آثارش بیشتر آشنا شوند.


زارعیان یادآور شد: نمایشگاه «از آدم تا خاتم» به همت گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با همکاری حوزه هنری خراسان و آستان قدس سوم بهمن ماه ساعت 16 در محل نگارخانه رضوان مشهد واقع در کوهسنگی هفده پلاک 16 افتتاح و تا هشتم بهمن ماه صبح ها ساعت 9 تا 12 و عصرها 16 تا 19 جهت بازدید عموم دایر است.


وی ادامه داد:دومین جشنواره ادبی ـ هنری حوزه علمیه خراسان به منظور ایجاد بستری مناسب برای رشد و شکوفایی خلاقیت های ادبی هنری طلاب و ساماندهی آنان از سوی گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با موضوع آزاد در بخش های داستان(کوتاه/بلند)، شعر، خوشنویسی، گرافیک و تصویرسازی، فیلم نامه و نمایشنامه، طرح و ایده برنامه سازی برای صدا و سیما، وبلاگ، عکس(عکس موبایل)، فیلم(فیلم موبایل) و پژوهش 25 آبان ماه آغاز شده و تا بیستم بهمن ادامه دارد.

وی اظهار داشت: عبدالناصر سلمان(تیری گه او) متولد 1961 بردو فرانسه است که پس از تشرف به تشیع، آثار خود پیرامون عقاید شیعه و چهارده معصوم(ع) را تاکنون در آمستردام، پاریس، هلند، تهران و دیگر شهرهای دنیا به نمایش گذاشته است؛ ورای آثار این هنرمند شیعه به گفته خودش دغدغه های هنری مرتبط با ائمه اطهار(ع) نهفته و تکنیک نقاشی او چیزی مابین سورئال و رئال است.


گفتنی است،علاقمندان جهت حضور در این جشنواره می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.honaremotaali.blogfa.com  نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آن به نشانی مشهد، خیابان سنایی، میدان صاحبالزمان (عج)، مرکز فرهنگی تبلیغی شهید هاشمینژاد، گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات خراسان رضوی اقدام کنند./930/پ202/ص

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7364


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها