دیپلماسی❜ سیاسی/ دیدار استاندار خراسان رضوی با قاضی حبیب الرحمان سرکنسول جدید پاکستان

  • بازدید: ۳۴۲

استاندارخراسان رضوی در دیدار با سرکنسول جدید پاکستان در مشهد: گسترش و تعمیق روابط دو جانبه بسیار حائز اهمیت است.استاندار خراسان رضوی در دیدار با سرکنسول جدید پاکستان در مشهد بر گسترش روابط دو کشور تاکید کرد. محمود صلاحی در دیدار قاضی حبیب الرحمان با تاکید بر اشتراکات فراوان دو ملت ایران و پاکستان افزود: با توجه به مسلمان بودن مردم دو کشور، وجود مرزهای مشترک و عضویت هر دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی گسترش و تعمیق روابط دو جانبه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به 700 میلیون دلار مبادلات تجاری دو کشور در سال 86 افزود: حجم این مبادلات در سال گذشته به بیش از یک میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است. 

استاندار خراسان رضوی هم‌چنین با اشاره به امضای 12 تفاهم نامه همکاری میان این استان و ایالت پنجاب پاکستان در سال گذشته اضافه کرد: هم اکنون همکاری‌های آموزشی و اجتماعی میان دانشگاه‌ها و شهرداری‌های دو کشور آغاز شده است و هیات‌هایی از سوی دو طرف برای همکاری بیشتر تعیین شده‌اند.

وی با تاکید بر سفر شهردار مشهد به لاهور در آینده‌ای نزدیک بیان داشت: در چند روز آینده یک هیات اقتصادی از خراسان رضوی به کراچی پاکستان سفر خواهد کرد و در پنجم بهمن ماه سال جاری نیز هیاتی از خراسان رضوی همراه با وزیر بازرگانی ایران بازدیدی از پاکستان خواهد داشت.

صلاحی شهر لاهور، مرکز ایالت پنجاب را شهری مهم و تاریخی در ذهن مردم ایران برشمرد و اظهار داشت: این شهر دارای ادیبان و شاعران بسیاری در طول تاریخ بوده است که علامه اقبال لاهوری به دلیل سروده های بسیاری که به زبان فارسی دارد کاملا برای مردم ایران شناخته شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان به پاکستان و دعوت از رییس جمهور این کشور برای سفر به مشهد گفت: دو کشور عزمی جدی برای وسعت بخشیدن به مبادلات تجاری و بازرگانی دارند.

سرکنسول جدید پاکستان در ایران نیز با اشاره به گام‌های مستحکمی که تاکنون در جهت تحکیم روابط دو جانبه برداشته شده است، تاکید کرد: این روند از این پس با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

قاضی حبیب الرحمان با اشاره به ارادت مردم مسلمان پاکستان به امام رضا(ع) گفت: دولت و ملت پاکستان همواره علاقه‌مند به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با خراسان رضوی و مشهد مقدس بوده‌اند.

وی هم‌چنین از استاندار خراسان رضوی برای بازدید از پیشاور پاکستان دعوت به عمل آورد و تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای تسهیل روابط بازرگانی و اقتصادی دو کشور به کار خواهم گرفت.


منبع:خبرگزاری دانشجویان ایران

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7332


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها