دیپلماسی❜ ورزشی/ حسن کامرانی‎فر داور مشهدی در جام ملت‌های آفریقا قضاوت می‌کند

  • بازدید: ۳۲۴

کمک داور مشهدی فوتبال کشورمان برای قضاوت در جام ملت‌های آفریقا، عازم کشور آنگولا شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، حسن کامرانی‎فر در حالی به عنوان نماینده جامعه داوری فوتبال کشورمان در این مسابقات حضور می‌یابد که تا چند هفته پیش، ایران هیچ شانسی برای داشتن نماینده داوری در جام جهانی 2010 نداشت و حالا او برای قضاوت جام ملت‌های آفریقا انتخاب شده تا احتمالا باردیگر نام فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی زنده شده باشد....

این کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران پیش از سفر برای قضاوت در جام ملت‌های آفریقا گفت: هدفم اثبات شایستگی‌های داوری ایران در عرصه بین‌المللی است.


وی ادامه داد: در حالی من به همراه داور عربستانی و دیگر کمک داور کشور عربستان به جام ملت‌های آفریقا اعزام می‌شویم که انتخاب من برمی‌گردد به عملکرد تیم داوری متشکل از مسعود مرادی، من و دیگر کمک داور عراقی که روزهای بسیار موفق و بسیار خوبی را در سال گذشته پشت سرگذاشتیم؛ این که چرا تیم داوری ما برای جام جهانی 2010 انتخاب نشد به عواملی برمی‌گردد که شاید من در این زمینه صاحب نظر نباشم و قطعا ارزش‌های تیم داوری ما بسیار بالا بود.


کامرانی‌فر خاطرنشان کرد: به هر حال چند هفته پیش AFC از بین 6 کمک داوری که داور آن‌ها از لیست ورود به جام جهانی حذف شده بودند، من را برای جایگزینی یک کمک داور در یک تیم داوری دیگر انتخاب کردند. در مورد دلایل انتخاب AFC نیز ملاک‌های خاصی وجود دارد که قطعا مسعود عنایت، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این مورد بهتر می‌تواند موارد را بیان کند و به عنوان یک ایرانی از این انتخاب خوشحالم.


وی خاطرنشان کرد: مرحله نهایی جام ملت‌های آفریقا با شرکت 16 تیم برگزار خواهد شد که ما تنها تیم داوری مهمان این جام خواهیم بود و نحوه عملکرد ما بررسی خواهد شد. این تورنمنت از 20 دی تا 15 بهمن انجام خواهد شد و بعد از پایان جام ملت‎های آفریقا، کمیته داوران فیفا جلسات ویژه خود را برای انتخاب نهایی داوران جام جهانی 2010 خواهد داشت و امیدوارم که ایران نماینده‌ای در جام جهانی داشته باشد.


وی تصریح کرد: به لحاظ جسمانی و روحی از آمادگی خوبی برخوردار هستم و امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای داوری کشور باشم و هدفم این است که بتوانم اثبات کنم داوری ایران در عرصه بین‌المللی دارای جایگاه بالایی است. شاید 2 سال پیش بود که کمیته داوران فدراسیون به هنگام معرفی لیست کمک داوران بین المللی نام من و رضا سخندان را بالاتر از دو پیشکسوت قطعی خود یعنی آقایان صفیری و نجاتی قرار دادند؛ به هر حال در آن مقطع این دو این عزیز با گذشت خود و با هدف رشد داوری پذیرای این موضوع بودند و اگر امروز من توانسته‌‎ام به چنین موقعیتی برسم، به جهت لطف این دو پیشکسوت داوری نیز بوده است.


کامرانی‌فر در گفت‌وگو با سایت کمیته داوران مشهد با تشکر از عنایت بابت تاکید بر این تصمیم خود با وجود بعضی مخالفت‌ها گفت: امیدوارم جامعه داوری اکنون این موضوع را به فال نیک بگیرند؛ همچنین از همه جامعه داوری خواهشمندم که همدلی خود را به جهت رشد داوری کشور حفظ کنند و همیشه با اتحاد خود مثال‌زدنی باشند. قطعا رمز موفقیت داوری در همدلی و همسویی با یکدیگر است.


این کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهم کرد که جامعه داوری ایران در عرصه بین‌المللی سربلند باشد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7337


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها