دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد: یارانه نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان افزایش یافت

  • بازدید: ۲۱۹

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: یارانه برگزاری سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عمان با هماهنگی سازمان توسعه تجارت به تشکل‌های صادراتی و تولیدی کشور 60 درصد اعلام شد. محمد سیدی اظهارداشت: رایزنی‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران و عمان به درک مشترک نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تقریب دیدگاه‌های دو کشور موجب شده است تا همگرایی و آمادگی دائمی دو کشور برای توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش افزایش یابد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری سومین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در مسقط عمان افزود: این نمایشگاه در فضایی به مساحت یک‌هزار و 200 مترمربع در ناحیه سیب و در محل رسمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مسقط عمان، از پنج تا 9 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.


مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خاطرنشان کرد: سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه بازارهای هدف کشور در حوزه تجاری، صنعتی و گردشگری بوده و به‌صورت ویژه با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تمامی سازمان‌های استانی و انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس انجمن‌های نمایشگاه‌های ایران اظهار داشت: در جریان برگزاری سومین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در مسقط عمان، دفتر تجاری ایران و عمان نیز به طور رسمی با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و مقامات بلندپایه دو کشور افتتاح می‌شود.

وی گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان، 60 درصد یارانه به هیئت‌هایی که از سوی تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های صادراتی حضور یابند، اختصاص خواهد یافت و طبق موافقت سازمان توسعه تجارت ایران، 30 درصد یارانه به مشارکت‌کنندگان بخش خصوصی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در سال‌های گذشته هیئت‌های متعدد اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی صنایع مادر توجه خاصی از خود نشان داده و همچنین مشارکت ایرانیان در اجرای پروژه‌های مختلف فنی ـ مهندسی در عمان حرکت رو به توسعه در پی داشته است.

سیدی خاطرنشان کرد: افزایش برنامه‌های تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و عمان در سال‌های اخیر به منظور حفظ امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و از سوی دیگر، همجواری و اعتماد متقابل و تسلط دو کشور بر تنگه هرمز که مهم‌ترین آب راه انرژی جهان است، باعث شده تا روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عمان در منطقه خلیج فارس تبدیل به روابطی راهبردی شود.

وی اضافه کرد: تجربه حضور کشور در دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته نشان داد که روابط اقتصادی ایران در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، لوازم خانگی و صنایع غذایی و گردشگری بیش از دیگر حوزه‌ها بوده و اکنون نیز با هدف تعمیم این جریان و تقویت بستر توسعه صادات غیر نفتی کشور، سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان از پنجم بهمن ماه با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، معاون گردشگری کشور، استاندار خراسان رضوی، استاندار فارس، به طور رسمی افتتاح می‌شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7340


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها