دیپلماسی❜ گردشگری/ نمایشگاه بین المللی مشهد منطقه نمونه ملی گردشگری شد

  • بازدید: ۲۲۳

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان منطقه نمونه ملی گردشگری انتخاب شد. به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد سیدی صبح پنجشنبه در افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی هتلداری و صنایع وابسته افزود: یک دهه فعالیت شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد در برگزاری نمایشگاه های تجاری در این شهر و مراکز نمایشگاهی خارج از ایران به ویژه آسیای میانه آن را به عنوان قلب تپنده حیات اقتصادی منطقه مطرح کرده است....

وی گفت: در این راستا و به منظور بهره برداری ویژه از این موقعیت ممتاز در جهت جذب بیشتر گردشگر تجاری و ایجاد زیررساخت های لازم، نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان منطقه نمونه ملی گردشگری انتخاب شد.


مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد یکی از اولین اقدامات در این زمینه را احداث هتل 5 ستاره  با هف اقامت غرفه داران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، برگزاری جلسات و مذاکرات تجاری و سمینارهای تخصصی و آموزشی عوان کرد و اظهار داشت: این هتل که هفت تالار همایش در آن پیش بینی شده در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث می شود که تعداد 200 عدد اتاق، سوئیت و آپارتمان برای آن در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه صنعت نمایشگاه در هر کشوری برای صنعت گردشگری بسیار مهم است، تصریح کرد: میانگین هزینه غرفه داران و بازدید کنندگان نمایشگاه، معمولا بیشتر از گردشگران معمولی است و در گروه بازدید کنندگان پربازده قرار می گیرد.


سیدی ادامه داد: گردشگری تجاری از برگزاری گردهمایی های تجاری و نمایشگاه ها تغذیه می کند و بخش وسیعی از سفرها را تشکیل می دهد و از معدود بخش هایی است که وابسته به فصل تعطیلات نیست بنابراین می تواند در ماه های کم مسافر، سطح اشتغال هتل ها را بالا ببرد.


مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد، گردشگری را به عنوان صنعت پاک در زمره صنایع پر درآمد و کم هزینه جهان که درصد اشتغالزایی بالایی دارد معرفی کرد و گفت: ایران دارای رتبه پنجم جاذبه های طبیعی و هشتم جاذبه های باستانی و تاریخی در جهان است، می تواند برای یک درآمد سرشار از این موقعیت ممتاز استفاده نماید که برای تحقق این امر، وجود زیرساخت های متناسب که یکی از آنها وجود هتل های فراوان، با کیفیت و استانداردهای لازم می باشد، ضروری است.


سیدی خبر داد: 132 شرکت توانمند داخلی و خارجی به ارائه توانایی ها، دستاوردها و تجربیات خود می پردازند که نمایندگی شرکت های خارجی از کشورهای سوئیس، ترکیه ، کریه جنوبی، آلمان و امارات متحده عربی هستند.


وی عمده ترین زمینه های فعالیت این شرکت ها را در آزانس های مسافرتی، تجهیزات هتلداری، دکوراسیون هتل ها، مواد مصرفی غذایی و بهداشتی هتل، تجهیزات ساختمانی هتل ها، سرمایه گذاری در بخش هتل و گردشگری بیان کرد و افزود: نمایشگاه بین المللی مشهد برای توسعه گردشگری تا کنون اقداماتی را انجام داد و امسال نیز اقدام به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی - بین المللی صنعت هتلداری و صنایع وابسته همزمان با دومین نمایشگاه تخصصی آشپزخانه های صنعتی و اولین نمایشگاه تخصصی دفاتر خدمات مسافرتی و موسسات گردشگری و خطوط هوایی به مدت چهار روز کرده است.


دومین نمایشگاه بین المللی صنعت هتلداری تا 21 آذرماه جاری از ساعت 16 تا 22 برای متخصصین و علاقمندان برپا است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7320


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها