دیپلماسی❜ حمل و نقل/ ظرفیت سالانه جابجایی مسافر از فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد به پنج میلیون مسافر رسید

  • بازدید: ۲۲۵

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با بیان اینکه سالانه جابجایی مسافر در این فروگاه دو میلیون و 300 هزار نفر بوده است، گفت: در حال حاضر این رقم به 5 میلیون مسافر افزایش یافته است.به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محسن اسماعیلی صبح پنجشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله در رابطه با مباحث صنعت هوایی افزود...

تعداد زائرین جابجا شده از این فردودگاه سالانه دو میلیون و 300 هزار نفر مسافر بوده که در حال حاضر این تعداد به پنج میلیون نفر افزایش یافته است که در برنامه های آتی آن تعداد زائر از پنج میلیون نفر به هشت، 12، 16 و در نهایت 30 میلیون زائر خواهد رسید.


مدیر کل فرودگاه های استان خراسان رضوی گفت: همچنین فرودگاه هاشمی نژاد مشهد سالانه شاهد بیش از 30 هزار پرواز داخلی و خارجی است که این تعداد پرواز منجر به جابجایی پنج میلیون نفر می شود.


اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرودگاه هاشمی نژاد مشهد دارای 22 پرواز خارجی و 32 پرواز داخلی است که روزانه به طور میانگین تعداد پروازها به 100 می رسد.


مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به سالن جدید حجاج خاطرنشان کرد: با توجه به حضور کثیر مردم در استقبال از زائران، سالن ویژه حج به بهره برداری رسید تا با اهدا این سالن بتوانیم ترافیک و شلوغی در فرودگاه را کاهش دهیم و هر روز شاهد توسعه بیشتر این بخش باشیم.


وی ادامه داد: سالن ویژه حج با چهار میلیون تومان هزینه، 2.5 سال کار اجرایی در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع محدوده داخلی و حواشی بیرونی 50 هزار متر مربع به بهره برداری رسید.


اسماعیلی افزود: این سالن در سال آینده با توسعه 90 درصدی در امتداد سالن فعلی به 60 هزار مسافر ارائه خدمات خواهد داد که استفاده از آن برای سه منظور ورود، خروج و مستقلان حج و با ایجاد سقفهای کاذب جهت حذف همهمه و پژواک شکل می گیرد.


مدیرکل فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد، کار در صنعت هواپیمایی را جمعی دانست و اظهار داشت : صنعت هوایی با توجه به حساسیتهای خاص و سخت بودن آن کار جمعی و گروهی را می طلبد تا در این کار و با هماهنگی و حضور دستگاهها و بخشهای مختلف و مرتبط بتواند از جهت تکریم ارباب رجوع و خدمات دهی قدم های موثر و ویژه ای را بر 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7321


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها