دیپلماسی❜ اقتصادی/ دیپلماسی سطح مبادلات تجاری ایران و ازبکستان پایین است

  • بازدید: ۲۹۵

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تاشکند با بیان اینکه سطح مبادلات تجاری ایران و ازبکستان پایین است، گفت:عدم شناخت تواناییها و فرصتهای این کشور علت سطح پایین روابط است.شوکت میرزایف در جمع اقتصاد دانان خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت:یکی از مهمترین دلیل سطح پایین مبادلات تجاری ازبکستان با ایران به دلیل عدم شناخت توانایی ها و فرصت های این کشور بود.

رئیس اتاق بازرگانی تاشکند گفت:از شرکتهای صنعتی و واحدهای تولیدی زیادی در مشهد بازدید کردیم و بسیاری از آنها از تولیدات ازبکستان و فرصت های سرمایه گذاری ما ابراز بی اطلاعی کردند.

رئیس اتاق بازرگانی تاشکند ادامه داد:باید به عنوان یک رابط، تمامی قوانین تجارت ایران را برای حق العملکاران خود توضیح داده و اطلاعاتی تجاری ایران را به آنها ارائه خواهیم داد.

وی افزود:رفتار متقابل اتاق بازرگانی خراسان رضوی در همین مورد باعث توسعه روابط تجاری ما خواهد شد.

وی افزود: دولت ازبکستان بر حمایت از تولیدات داخلی تاکید فراوان دارد و از سرمایه گذاری در کشور خود بیش از ورود کالا استقبال می کند.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه اتاق های بازرگانی سرمایه گذاری به تجار و سرمایه گذاران است گفت:دیدار هیئت تجاری ازبکستان از ایران باعث توسعه مناسبات اقتصادی این دو کشور خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7298


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها